tiistai 24. helmikuuta 2009

Värikartat

Olen tehnyt aikoinaan Promarkereista värikartan itselleni. Värikartan avulla on ollut helpompi löytää se mieleinen sävy ja sen avulla on ollut helpompi muistaa miltä mikäkin väri näyttää paperilla. Olen siis vain värittänyt pienen alueen paperista ja laittanyt värisävyn nimen alle.



Tänään tein saman noille Stabilo aquacolor väreille. Nyt on ehkä helpompaa etsiä sieltä mieluinen väri ja tarvittaessa myös sopiva väri Promarket värin kaveriksi, jos siis innostuu värittämään molemmilla samaa kuvaa. Auttaa toki valitsemaan myös oikean värin taustapaperiin sopivaksi jos värittää kuvan paperin valitsemisen jälkeen. Minä tosin teen niin harvoin.. tai no, kyllä mä monesti värittäessä katselen jo taustapapereita sillä silmällä.

Väritin aluksi kynällä paperiin, sitten osan väritetystä kohdasta "sivelin" veteen kostutetulla siveltimellä. Tein viereen vielä pienen plänti menetelmällä väriä suoraan kynästä märällä siveltimellä. Ja koska värit ei aina eksy ihan samaan kohtaan laatikossaan laitoin vielä varmistukseksi kynien numeron tuohon viereen.


Nyt on sitten ehkä taas helpompi lähteä värittelemään ja löytää se oikea sävy.

2 kommenttia:

sea kirjoitti...

Sullon samat värit kun mulla! Ja yhtä montakin. :)

Anna kirjoitti...

:)